czwartek, 2 maja 2019

Boże . Co też już do mnie nie piszą :

Pani z MOPS napisała, że w I kwartale 2019 roku ośrodek wypłacił na zasiłki celowe ( w tym specjalne zasiłki celowe ) kwotę 105 582,52 zł . Przyznano 1043 świadczenia , z których skorzystało 715 rodzin . I ,że średnia świadczenia  dla rodziny wynosiła 147,67 zł 
A ja otrzymałam w omawianym okresie zasiłków celowych na łączną kwotę  520 zł , co znacznie przekracza średnią wysokość świadczenia otrzymywanego w tym okresie przez inne rodziny.

Przecież to jest ******** , *********, ( za napisanie tego mogła bym podlegać  odpowiedzialności karnej)
Nie opiszę jednak dziś dlaczego , bo muszę zabezpieczyć się czy nie jest to przestępstwo ,a jeżeli tak to takie  które jest karalne gdy osiągnie swój skutek ( wprowadzenia w błąd ) . Zobaczymy co odpisze SKO . Czy da wiarę , wiadomej powszechnie trudnej sytuacji finansowej ośrodka i Państwa.

Ale jednak napisałam do SKO :


Wnikliwy czytelnik dopatrzył by się tu również zrozumienia pani pracownik dla mojej szczególnie trudnej sytuacji ( brak w domu 500 + czy możliwości podejmowania prac dorywczych ze względu na stan zdrowia ) bo przecież nie skarżenia na siebie o wybitnie szczodrą rękę w tej konfrontacji ze statystyką wszystkich punktów terenowych.

No ale z wyliczenia jasno wynika ,że każda rodzina otrzymała 1,5 świadczenia z możliwych co najmniej 6 – w zależności osób w rodzinie i wysokości dochodu w omawianym okresie ( 1 celowy i PDP na 1 osobę ) . Skoro kwalifikowałam się na 6 to powinnam otrzymać kwotę 886,02 a nie 520 zł. ( Licząc jednak ze ,że świadczenie wynosi 101,23 to i tak była by to kwota 607,38 a nie 520 zł )

na stronie file:///C:/Program%20Files/Downloads/Ocena%20zasob%C3%B3w%20pomocy%20spo%C5%82ecznej%20za%202017%20rok.pdf
jest sprawozdanie gdzie rozdzielono zasiłki celowe PDP i celowe.
Średnio od lat zasiłek celowy to 160 zł 
średnio PDP to 93 zł . Kto bierze moje 80 zł miesięcznie?

I jak tu może być mowa o ograniczonych możliwościach ośrodka , kiedy to na zasiłek celowy na zakup posiłku lub żywności , stałą kwotę obligatoryjnie przekazuje Gminie ministerstwo ze skarbu państwa . Dałam tu sprawozdanie z budżetu Państwa i Gminy , który przez ostatnie 10 lat wzrósł dwukrotnie.
Jak może gmina , w części dotyczącej realizacji zadań własnych zasłaniać się  realizacją zadań zleconych?
Gmina na żywność przyznaje mi miesięcznie po 30 zł . Tu dodałam sprawozdanie MOPS z którego wynika , że w ostatnich 10 latach spadła o połowe liczba osób korzystających z opieki społecznej.
Jak gminy nie wstyd zasłaniać się ,że podopieczny korzysta przecież z dożywiania Caritasu czy Unii Europejskiej lub Biedronki ( dają zaświadczenia  na żywność z krótkim terminem ważności )
Szkoda ,że Putin nie wspomoże biednych w Polsce talonami na prąd czy gaz .
A nie , do prądu rząd polski dorzuca co miesiąc 11 zł na osobę . Na marginesie koszt wydania decyzji to ok 15 zł. Rynek pracy wre.

Ogarniacie?

I niech mi ktoś nie mówi że zapiernicza na niepracujących.
Pracujecie na pracowników administracyjnych którzy nie wypracowują PKB  i na ich emerytury. Na moją na pewno nie.
I na mój przyrost naturalny też pewnie nie

INTELIGENCJA DAWNIEJ I DZIŚ
Oto cytat z książki w którym autor opisuje kare słupka , jakiej był świadkiem w obozie:
" Rapportffuhrer jest już po paru kieliszkach, a więc ma doskonały humor : częstuje wiszących papierosami , nawet uprzejmie wkłada do ust i raczy zapytać o zdanie co do jakości tytoniu; towarzyszącemu dogowi poleca czule polizać po twarzy. Jeżeli więzień zdradzi złe wychowanie i nie znajduje tego wszystkiego zabawnym , policzkiem doprowadzi go do duchowej równowagi."

Dzisiejszą inteligencję znajduję bardziej jak w reklamie Kotlina : Państwu pomidorom już podziękujemy.

Ja nie zapomnę jak pracownik pomocy społecznej , sprawdzał moją prawdomówność , i weryfikował u adresata przelewu bankowego prawdziwość dokumentu z banku.
Nieopatrznie powiedziałam ,że adresat korzysta z opieki społecznej- z zasiłku stałego więc jak ma mnie utrzymywać.
Pani sprawdziła dokumenty ,czy adresat zgłosił dochód o kwotę przelewu , bo od dochodu zależy wysokość zasiłku stałego.
A ja się przejęzyczyłam z nazwą świadczenia. Nie muszę przeciez znać wszystkich.
A SKO chciało ,żeby napisała na xerokopii " Za zgodność z oryginałem"
A tyle zachodu sobie zadała.....

Teraz natomiast napisała że zwrot podatku nie podlega utracie i dlatego zasiłek okresowy jest o tą kwotę niższy . Objaśniłam SKO o co może pani chodzić ,żeby się nie zasugerowali ,że wydali jakieś orzeczenie w takiej sprawie.
"Nie wiem dlaczego uznano ,że dochodu w kwocie 209 zł – zwrot z podatku wypłacony w miesiącu marcu ,nie można było uznać jako utracony w kwietniu. Nawet gdyby to było tak jak mówi pracownik socjalny ,że jednorazowych świadczeń utrata nie dotyczy ( moim zdaniem nonsens , źle zinterpretowane orzeczenie NSA 2010 r I OSK 45/ 10 ale świadczy o dużym zaangażowaniu pracownika) tylko otrzymywanych przez jakiś okres – to zwrot podatku dotyczy 12 miesięcy 2018" 

Wczoraj kabaret obchodził swoje 15 urodziny. Facet stwierdził ,że jeszcze 3 lata i będą mogli alkohol pić.

A teraz poważnie

Cytat z książki :
" Jednym z motywów , które mogły skłonić więźnia obozu koncentracyjnego do pozostania przy życiu , była chęć dania świadectwa. Jedynie niewielka część więźniów kierowała się takimi pobudkami , zapewne nie wszyscy. Być może tego rodzaju powód był jedynie pretekstem..... A prawda jest taka ,że się chce żyć za każdą cenę "
" Tak zwany mułzułman , jak w żargonie obozowym nazywało się więźnia , który poddał się rezygnacji i z którego rezygnowali też towarzysze niedoli , nie dysponował już żadną przestrzenią świadomości , z której mogła by zachodzić konfrontacja dobrego ze złym , szlachetnego z podłym , intelektualnego z nieintelektualnym . Był on po prostu ledwie trzymającym się na chwiejnych nogach trupem , kłębkiem fizycznych funkcji w ich ostatnich podrygach "
Giorgio Agamben Co pozostaje z Auschwitz.

Czego nas to uczy?
Że nie wolno się poddawać !
Trzeba walczyć za wszelką cenę.
Dać ludziom szansę sobie pomóc .
Korzystać ze wskazówek silniejszych i mądrzejszych by chcieli nam ich udzielać, motywować ich do ich dawania a tym samym do wzbudzania i w nich chęci życia i działania.

" Traktowany zmiennie , raz jako jednostka nozograficzna, raz jako kategoria etyczna, raz jako granica polityczna raz jako pojecie antropologiczne , muzułman jest istotą nieokreśloną , istotą , w której człowieczeństwo i nieludzkość , ale także życie wegetatywne i życie w relacjach , fizjologia i etyka , medycyna i polityka , życie i śmierć bezustannie się przenikają. Z tego powodu owo" trzecie królestwo " , zamieszkiwane przez muzułmana, stanowi największa tajemnice obozu, owego niemiejsca , w którym zacierają się wszelkie granice i przełamują wszelkie bariery "
autur : j.w.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz