sobota, 29 czerwca 2019

Koszt schroniska dla bezdomnych




Uchwała Zarządu Nr 11/91/19 w sprawie kosztu utrzymania jednego miejsca w hostelu Ośrodka Interwencji Kryzysowej działającym przy Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Świeciu w 2019 roku


Uchwała Nr 11/91/19
Zarządu Powiatu Świeckiego
z dnia 28 lutego 2019 r.

w sprawie kosztu utrzymania jednego miejsca w hostelu Ośrodka Interwencji Kryzysowej działającym przy Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Świeciu w 2019 roku

Na podstawie art. 32 ust. 2 pkt. 3 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2018 r. poz. 995 ze zm.[1]), uchwala się, co następuje:

§ 1. Ustala się koszt utrzymania jednego miejsca w hostelu Ośrodka Interwencji Kryzysowej w Świeciu na 2019 r. w kwocie 104,26 zł za każdy dzień pobytu jednej osoby.

§ 3. Koszt, o którym mowa w § 1 i § 2 będą ponosiły Gminy Powiatu Świeckiego w przypadku, gdy ich mieszkańcy będą zamieszkiwali w hostelu ponad 3 miesiące.

§ 4. Koszt, o którym mowa w § 1 i § 2 będą ponosiły Powiaty w przypadku, gdy ich mieszkańcy będą zamieszkiwali w hostelu.

Zarżadzenie nr 40 /2018 Kierownika pomocy Społecznej w Świeciu w sprawie ustalenia średniego miesięcznego kosztu pobytu w schronisku dla bezdomnych z 2018 r - to 1 305 zł

Osoby nie przekraczające progu dochodowego 701 zł - nie płacą za pobyt

Bezdomność w Polsce
A normalnie jest tak :

I OSK 2673/16 - Wyrok NSA

....decyzję nr [...], znak: [...], którą przyznano K. Ś. następujące zasiłki celowe: 1) w kwocie 163 zł na uregulowanie opłat za energię elektryczną z terminem płatności do 11 lipca 2015 r., 2) w kwocie 50 zł na dofinansowanie do zakupu środków czystości i środków higienicznych na czerwiec 2015 r., 3) w kwocie 28 zł na dofinansowanie do leków na czerwiec 2015 r. Organ I instancji wskazał, że K. Ś. prowadzi jednoosobowe gospodarstwo domowe, jego dochód nie przekracza kryterium dochodowego osoby samotnie gospodarującej, a zebrany materiał dowodowy jednoznacznie wskazuje, że znajduje się on w trudnej sytuacji bytowej i nie jest w stanie samodzielnie zaspokoić niezbędnych potrzeb życiowych. Wysokość świadczeń ustalono w oparciu o przedstawione przez wnioskodawcę potrzeby przy uwzględnieniu ograniczonych środków finansowych będących w dyspozycji Ośrodka.
....... w 2013 r. przyznano wnioskodawcy zasiłek celowy na dofinansowanie do opłat za użytkowanie lokalu w łącznej kwocie 1800 zł. N
....decyzjami z dnia [...] stycznia 2015 r. przyznano wnioskodawcy zasiłek celowy na zakup żywności na przygotowanie jednego posiłku dziennie w kwocie 114 zł za miesiąc styczeń 2015 r. i po 180 zł za miesiąc luty, marzec i kwiecień 2015 r., a decyzjami z dnia [...] maja 2015 r. zasiłki celowe z przeznaczeniem na zakup żywności na przygotowanie jednego posiłku dziennie w kwocie 85 zł za miesiąc maj 2015 r. i po 150 zł za miesiące czerwiec i lipiec 2015 r.

Albo tak . Tak też jest normalnie :
Wyrok WSA  II SA/PO 703/16

 w okresie od lutego 2011 r. do lutego 2014 r. organ I instancji kilkanaście razy przyznał skarżącemu specjalny zasiłek celowy na częściowe uregulowanie należności czynszowych, a mimo tego wsparcia sytuacja wnioskodawcy nie uległa poprawie, bowiem nie regulował pozostałej części czynszu, co powiększało jego zadłużenie. W tym wypadku zatem, wobec notorycznego zwiększania zadłużenia czynszowego, trudno uznać zgłoszoną przez wnioskodawcę potrzebę za potrzebę mieszczącą się w zakresie zaspokojenia niezbędnej potrzeby bytowej, o której mowa w art. 39 u.p.s.

i to jest normalne :
PS-Pi.431.4.2.2012.3.6 Protokół kontroli doraźnej przeprowadzonej w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej (64 – 920 Piła, ul. Kwiatowa 5) zwanego dalej Ośrodkiem lub określanego skrótem MOPS. Kontrolę przeprowadził zespół inspektorów Wydziału Polityki Społecznej Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu:.....
...
w okresie od 17 do 21 września 2012 r., z przerwą w dniach 19 i 20 września 2012 r., na podstawie upowaŜnienia do kontroli nr KN-II.0030.476.2012.1 z dnia 6 września 2012 r. Zakres kontroli obejmował wyjaśnienie skargi złoŜonej przez klienta MOPS w zakresie udzielania świadczeń z pomocy społecznej. Okres objęty kontrolą od 1 stycznia 2012 r. do dnia kontroli.

I tak też :


z kontroli problemowej 
Nazwa jednostki kontrolowanej: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej Dziemiany Adres: ..........., Dziemiany 
Imię i nazwisko Kierownika jednostki kontrolowanej .......
 Skład zespołu kontrolującego: Kierujący Zespołem: ,.......... - inspektor wojewódzki w Wydziale Polityki Społecznej Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku, legitymująca się upoważnieniem 

Mnie Wojewoda odpisał,że nie czuje sie władny kontroli :


Też normalnie

Katowice MOPS 2015 :
Obowiązuje dla wywiadów, które wpłynęły do DP od 20.01.2015.

DOROŚLI

Zasiłek celowy przyznawany tylko jeśli są spełnione warunki określone w części II opisowej do polityki świadczeń.

żywność i środki czystości

 wysokość pomocy na żywność. - 110 zł
starsze, niepełnosprawne    170 zł
Podopieczni mogą dodatkowo otrzymać gorące posiłki w jadłodajniach prowadzonych przez podmioty, z którymi MOPS podpisał umowę. Osoby, które składają formalny wniosek na posiłki otrzymują skierowanie do jadłodajni a wniosek rozpatrujemy odmownie z powodu możliwości zaspokojenia potrzeby w inny sposób


Opłaty czynszowe-
 dofinansowanie do bieżących opłat czynszowych nie może przekroczyć różnicy pomiędzy wysokością czynszu a dodatkiem mieszkaniowym.

Obuwie i bielizna - 50 zł 2 razy w roku

A w Sosnowcu pisali mi ,że zasiłek celowy na żywność i czynsz nie przysługuje gdyż otrzymuje dotację do czynszu i objęta jestem programem żywnościowym " Pomoc państwa... "

Następnie okazało się że to niezgodne z przepisami i  dostaję po 20 -30 zł.

Znowu dostałam zasiłek celowy w kwocie 20 zł do czynszu i 20 zł do prądu

No to pojechałam z odwołaniem :

I jeszcze wyliczenieNa podstawie dokumentu „Sprawozdanie z działalności MOPS za 2018 r „ , które widnieje na stronie :file:///C:/Program%20Files/Downloads/Sprawozdanie%20z%20dzia%C5%82alno_ci%20MOPS%20za%202018%20rok.pdf Koszt realizacji programu „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” w 2018 r. wyniósł 3 556 585 zł w tym dofinansowanie z budżetu państwa w wysokości 2 090 325 zł. Programem objęto 5 820 osób, które otrzymały pomoc w formie posiłku lub trafiła do nich pomoc w formie świadczenia pieniężnego na zakup posiłku lub żywności. Pomoc w formie świadczenia pieniężnego otrzymało 2 727 osób na łączną kwotę 3 063 716 zł. Na pomoc w formie posiłku wydano 492 869 zł. Z pomocy w formie posiłku przyznanego w ramach programu skorzystało 1 199 osób, w tym:  854 uczniów do czasu ukończenia szkoły ponadgimnazjalnej,  345 pozostałych osób otrzymujących pomoc na podstawie art. 7 ustawy o pomocy społecznej. W Sosnowcu posiłek w ramach programu realizowano głównie we współpracy ze szkołami oraz stołówką środowiskową prowadzoną przez Centrum Usług Socjalnych i Wsparcia. Dodatkowo na podstawie wniosków dyrektorów szkół posiłki przyznawane bez decyzji MOPS otrzymało 78 dzieci, za które zapłacono 20 332 zł. Czyli zasiłki celowe
Formy pomocy Liczba osób, Liczba świadczeń
którym przyznano świadczeń Kwota
decyzją świadczenia świadczeń w zł Lczba rodzin Liczba osób

Zasiłki okresowe 2 204 13 658 3 868 948 2 128 5 560

Zasiłki celowe i 3 008 x 3 629 442 2 891 6 006 w naturze l
Jak wytłumaczyć dysproporcje z decyzji : że przez 5 miesięcy bierzącego roku ośrodek przeznaczył kwote 145318,67 zł dla 914 rodzin – 1521 świadczeń a w zeszłym roku – 12 miesięcy kwota 3629442 zł dla 2891 rodzin ?
Krótko 145 tysięcy Pół roku )a 3,5 miliona ( cały rok ) Naprawdę osoba pisząca decyzję wierzyła w dypsroporcję która podkreśliła,że inne rodziny mają za ten okres po 158 zł a ja 800 ????
Ja dalej dodam że ZASIŁKI CELOWE w 2018 rozłożyły się w następujacy sposób DOŻYWIANIE :
Dotacja państwowa 2 090 325 zł.
razem 3 556 585 zł 5 820 osób

pieniężne 2 727 osób na kwotę 3 063 716 zł.
Posiłek - 1 199 osób, na kwotę 492 869 zł.
78 dzieci 20 332 zł
pozostałe celowe przeznaczone na niezbędne potrzeby nie będące żywnością to
kwota 52 525 zł czyli 2 % wydatków na zasiłki celowe
Tylko z czego je teraz obliczyć ? Od tych wydanych 145 tys zł ?
Ale i tak , Gdyby Gmina zwiększyła je o 100 % W moim przypadku z 70 czy 80 zł na 140 czy 170 zł to wyniosło by ją to 50 tys rocznie.
50 000 rocznie przy rocznym budżecie Gminy wynoszącym 1 017 289 830 . Można się popłakać. 0,02 % - czyli 0,2 promila - czyli 0,0002 całości ? Czyli adekwatnie dajmy na to z najniższego jakiegoś wynagrodzenia 2 000 zł było by 40 gr dla wszystkich co już biorą zasiłek celowy np. na czynsz albo taki drugi PDP na żywność na miesiąc ? Wstydziła bym się targać po Sądach . Dała bym Zatem argument ,że :w miarę możliwości , trudna sytuacja Gminy , mieć na uwadze innych , bardziej potrzebujących , nie jest zobligowany spełniać każdego żądania strony, mając na uwadze ograniczone środki którymi dysponuje Gmina słusznie mi łzy wyciskał ?
Dlatego wnoszę o uchylenie decyzji jako nie licującą z większością przepisów Ustawy o pomocy społecznej oraz zasadami współżycia społecznego oraz wskazującą nieprawdziwe fakty i dowody.
Do cho*ery jasnej, zamykają oddziały onkologii dziecięcej, bo nie mają kasy dla lekarzy!Ale to samo państwo ma kasę, aby dawać ją bezrobotnym żyjącym z zasiłku! – Czy żyjemy w normalnym państwie?! NIENAWIDZĘ PIERD*** NIEROBÓW

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz