Uchwała Zarządu Nr 11/91/19 w sprawie kosztu utrzymania jednego miejsca w hostelu Ośrodka Interwencji Kryzysowej działającym przy Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Świeciu w 2019 roku
Uchwała Nr 11/91/19
Zarządu Powiatu Świeckiego
z dnia 28 lutego 2019 r.
Zarządu Powiatu Świeckiego
z dnia 28 lutego 2019 r.
w sprawie kosztu utrzymania jednego miejsca w hostelu Ośrodka Interwencji Kryzysowej działającym przy Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Świeciu w 2019 roku
Na podstawie art. 32 ust. 2 pkt. 3 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2018 r. poz. 995 ze zm.[1]), uchwala się, co następuje:
§ 1. Ustala się koszt utrzymania jednego miejsca w hostelu Ośrodka Interwencji Kryzysowej w Świeciu na 2019 r. w kwocie 104,26 zł za każdy dzień pobytu jednej osoby.
§ 3. Koszt, o którym mowa w § 1 i § 2 będą ponosiły Gminy Powiatu Świeckiego w przypadku, gdy ich mieszkańcy będą zamieszkiwali w hostelu ponad 3 miesiące.
§ 4. Koszt, o którym mowa w § 1 i § 2 będą ponosiły Powiaty w przypadku, gdy ich mieszkańcy będą zamieszkiwali w hostelu.
Zarżadzenie nr 40 /2018 Kierownika pomocy Społecznej w Świeciu w sprawie ustalenia średniego miesięcznego kosztu pobytu w schronisku dla bezdomnych z 2018 r - to 1 305 zł
Osoby nie przekraczające progu dochodowego 701 zł - nie płacą za pobyt
A normalnie jest tak :
I OSK 2673/16 - Wyrok NSA
....decyzję nr [...], znak: [...], którą przyznano K. Ś. następujące zasiłki celowe: 1) w kwocie 163 zł na uregulowanie opłat za energię elektryczną z terminem płatności do 11 lipca 2015 r., 2) w kwocie 50 zł na dofinansowanie do zakupu środków czystości i środków higienicznych na czerwiec 2015 r., 3) w kwocie 28 zł na dofinansowanie do leków na czerwiec 2015 r. Organ I instancji wskazał, że K. Ś. prowadzi jednoosobowe gospodarstwo domowe, jego dochód nie przekracza kryterium dochodowego osoby samotnie gospodarującej, a zebrany materiał dowodowy jednoznacznie wskazuje, że znajduje się on w trudnej sytuacji bytowej i nie jest w stanie samodzielnie zaspokoić niezbędnych potrzeb życiowych. Wysokość świadczeń ustalono w oparciu o przedstawione przez wnioskodawcę potrzeby przy uwzględnieniu ograniczonych środków finansowych będących w dyspozycji Ośrodka.
....... w 2013 r. przyznano wnioskodawcy zasiłek celowy na dofinansowanie do opłat za użytkowanie lokalu w łącznej kwocie 1800 zł. N
....decyzjami z dnia [...] stycznia 2015 r. przyznano wnioskodawcy zasiłek celowy na zakup żywności na przygotowanie jednego posiłku dziennie w kwocie 114 zł za miesiąc styczeń 2015 r. i po 180 zł za miesiąc luty, marzec i kwiecień 2015 r., a decyzjami z dnia [...] maja 2015 r. zasiłki celowe z przeznaczeniem na zakup żywności na przygotowanie jednego posiłku dziennie w kwocie 85 zł za miesiąc maj 2015 r. i po 150 zł za miesiące czerwiec i lipiec 2015 r.
Albo tak . Tak też jest normalnie :
Wyrok WSA II SA/PO 703/16
w okresie od lutego 2011 r. do lutego 2014 r. organ I instancji kilkanaście razy przyznał skarżącemu specjalny zasiłek celowy na częściowe uregulowanie należności czynszowych, a mimo tego wsparcia sytuacja wnioskodawcy nie uległa poprawie, bowiem nie regulował pozostałej części czynszu, co powiększało jego zadłużenie. W tym wypadku zatem, wobec notorycznego zwiększania zadłużenia czynszowego, trudno uznać zgłoszoną przez wnioskodawcę potrzebę za potrzebę mieszczącą się w zakresie zaspokojenia niezbędnej potrzeby bytowej, o której mowa w art. 39 u.p.s.
i to jest normalne :
PS-Pi.431.4.2.2012.3.6
Protokół kontroli
doraźnej przeprowadzonej w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej (64 – 920 Piła, ul.
Kwiatowa 5) zwanego dalej Ośrodkiem lub określanego skrótem MOPS.
Kontrolę przeprowadził zespół inspektorów Wydziału Polityki Społecznej Wielkopolskiego
Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu:.....
...
w okresie od 17 do 21 września 2012 r., z przerwą w dniach 19 i 20 września 2012 r., na
podstawie upowaŜnienia do kontroli nr KN-II.0030.476.2012.1 z dnia 6 września 2012 r.
Zakres kontroli obejmował wyjaśnienie skargi złoŜonej przez klienta MOPS w zakresie
udzielania świadczeń z pomocy społecznej. Okres objęty kontrolą od 1 stycznia 2012 r. do
dnia kontroli.
z kontroli problemowej
Nazwa jednostki kontrolowanej: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej Dziemiany
Adres: ..........., Dziemiany
Imię i nazwisko
Kierownika jednostki kontrolowanej .......
Skład zespołu kontrolującego:
Kierujący Zespołem: ,.......... - inspektor wojewódzki w Wydziale
Polityki Społecznej Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego
w Gdańsku, legitymująca się upoważnieniem
Mnie Wojewoda odpisał,że nie czuje sie władny kontroli :
Też normalnie
Katowice MOPS 2015 :
Obowiązuje dla
wywiadów, które wpłynęły do DP od 20.01.2015.
DOROŚLI
Zasiłek
celowy przyznawany tylko jeśli są spełnione warunki określone w
części II opisowej do polityki świadczeń.
żywność i środki czystości
wysokość pomocy na żywność. - 110 zł
starsze, niepełnosprawne 170 zł
Podopieczni mogą dodatkowo otrzymać gorące posiłki w jadłodajniach prowadzonych przez podmioty, z którymi MOPS podpisał umowę. Osoby, które składają formalny wniosek na posiłki otrzymują skierowanie do jadłodajni a wniosek rozpatrujemy odmownie z powodu możliwości zaspokojenia potrzeby w inny sposób
Opłaty czynszowe-
dofinansowanie do bieżących
opłat czynszowych nie może przekroczyć różnicy pomiędzy
wysokością czynszu a dodatkiem mieszkaniowym.
Obuwie i bielizna - 50 zł 2 razy w roku
A w Sosnowcu pisali mi ,że zasiłek celowy na żywność i czynsz nie przysługuje gdyż otrzymuje dotację do czynszu i objęta jestem programem żywnościowym " Pomoc państwa... "
Następnie okazało się że to niezgodne z przepisami i dostaję po 20 -30 zł.
Znowu dostałam zasiłek celowy w kwocie 20 zł do czynszu i 20 zł do prądu
No to pojechałam z odwołaniem :
A w Sosnowcu pisali mi ,że zasiłek celowy na żywność i czynsz nie przysługuje gdyż otrzymuje dotację do czynszu i objęta jestem programem żywnościowym " Pomoc państwa... "
Następnie okazało się że to niezgodne z przepisami i dostaję po 20 -30 zł.
Znowu dostałam zasiłek celowy w kwocie 20 zł do czynszu i 20 zł do prądu
No to pojechałam z odwołaniem :
I
jeszcze wyliczenieNa podstawie dokumentu „Sprawozdanie z
działalności MOPS za 2018 r „ , które widnieje na stronie
:file:///C:/Program%20Files/Downloads/Sprawozdanie%20z%20dzia%C5%82alno_ci%20MOPS%20za%202018%20rok.pdf
Koszt realizacji programu „Pomoc państwa w zakresie dożywiania”
w 2018 r. wyniósł 3 556 585 zł w tym dofinansowanie z budżetu
państwa w wysokości 2 090 325 zł. Programem objęto 5 820 osób,
które otrzymały pomoc w formie posiłku lub trafiła do nich pomoc
w formie świadczenia pieniężnego na zakup posiłku lub żywności.
Pomoc w formie świadczenia pieniężnego otrzymało 2 727 osób na
łączną kwotę 3 063 716 zł. Na pomoc w formie posiłku wydano 492
869 zł. Z pomocy w formie posiłku przyznanego w ramach programu
skorzystało 1 199 osób, w tym: 854 uczniów do czasu ukończenia
szkoły ponadgimnazjalnej, 345 pozostałych osób otrzymujących
pomoc na podstawie art. 7 ustawy o pomocy społecznej. W Sosnowcu
posiłek w ramach programu realizowano głównie we współpracy ze
szkołami oraz stołówką środowiskową prowadzoną przez Centrum
Usług Socjalnych i Wsparcia. Dodatkowo na podstawie wniosków
dyrektorów szkół posiłki przyznawane bez decyzji MOPS otrzymało
78 dzieci, za które zapłacono 20 332 zł.
Czyli zasiłki celowe
Formy
pomocy Liczba osób, Liczba świadczeń
którym
przyznano świadczeń Kwota
decyzją
świadczenia świadczeń w zł Lczba
rodzin Liczba osób
Zasiłki
okresowe 2 204 13 658 3 868
948 2 128 5 560
Zasiłki
celowe i 3 008 x 3
629 442 2 891 6 006
w naturze l
Jak
wytłumaczyć dysproporcje z decyzji : że przez 5 miesięcy
bierzącego roku ośrodek przeznaczył kwote 145318,67 zł dla 914
rodzin – 1521 świadczeń a w zeszłym roku – 12 miesięcy kwota
3629442 zł dla 2891 rodzin ?
Krótko
145 tysięcy Pół roku )a 3,5 miliona ( cały rok ) Naprawdę osoba
pisząca decyzję wierzyła w dypsroporcję która podkreśliła,że
inne rodziny mają za ten okres po 158 zł a ja 800 ????
Ja
dalej dodam że ZASIŁKI CELOWE w 2018 rozłożyły się w
następujacy sposób DOŻYWIANIE
:
Dotacja państwowa 2 090
325 zł.
razem 3 556 585 zł 5
820 osób
pieniężne 2 727 osób
na kwotę 3 063 716 zł.
Posiłek - 1 199 osób,
na kwotę 492 869 zł.
78
dzieci 20 332 zł
pozostałe celowe
przeznaczone na niezbędne potrzeby nie będące żywnością to
kwota
52 525 zł czyli 2 % wydatków na zasiłki celowe
Tylko
z czego je teraz obliczyć ? Od tych wydanych 145 tys zł ?
Ale
i tak , Gdyby Gmina zwiększyła je o 100 % W moim przypadku z 70 czy
80 zł na 140 czy 170 zł to wyniosło by ją to 50 tys rocznie.
50
000 rocznie przy rocznym budżecie Gminy wynoszącym
1 017 289 830 . Można się popłakać. 0,02 % - czyli 0,2 promila
- czyli 0,0002 całości ? Czyli adekwatnie dajmy na to z
najniższego jakiegoś wynagrodzenia 2 000 zł było by 40 gr dla
wszystkich co już biorą zasiłek celowy np. na czynsz albo taki
drugi PDP na żywność na miesiąc ? Wstydziła bym się targać po
Sądach . Dała bym Zatem
argument ,że :w miarę możliwości , trudna sytuacja Gminy , mieć
na uwadze innych , bardziej potrzebujących , nie jest zobligowany
spełniać każdego żądania strony, mając na uwadze ograniczone
środki którymi dysponuje Gmina słusznie mi łzy wyciskał ?
Dlatego
wnoszę o uchylenie decyzji jako nie licującą z większością
przepisów Ustawy o pomocy społecznej oraz zasadami współżycia
społecznego oraz wskazującą nieprawdziwe fakty i dowody.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz