niedziela, 1 grudnia 2019

Mój kręgosłup

recepta na kręgosłup:
Żel
czopki
tabletki skudexa 1x1
Kapsułki febrofen 1x1

Ostatnio miałam Poltram Combo do 8 tabl dziennie

Nie wiem co na to moja wątroba ale orzecznik stwierdził ,że nie mam odruchów korzeniowych !!!!!! i że trójka którą miałam orzeczoną mi się nie należy.

Jak każdy lek , każdy lek :

Działania niepożądane

Lek złożony (tramadol/deksketoprofen). Często: zawroty głowy, nudności, wymioty. Niezbyt często: trombocytoza, obrzęk gardła, hipokaliemia, zaburzenia psychotyczne, ból głowy, senność, obrzęki w okolicy oczu, zawroty głowy pochodzenia błędnikowego, tachykardia, przełom nadciśnieniowy, niedociśnienie, uczucie rozdęcia brzucha, zaparcia, niestrawność, zwiększona aktywność enzymów wątrobowych (w tym nieprawidłowe wyniki testów wątrobowych i zwiększenie stężenia GGT), obrzęk twarzy, nasilona potliwość, pokrzywka, krwiomocz, astenia, dreszcze, uczucie dyskomfortu, samopoczucie odbiegające od normalnego, podwyższone ciśnienie krwi, zwiększenie aktywności ALP, zwiększenie aktywności LDH. Mogą wystąpić działania

Wynik tomografu kręgosłupa lędzwiowego:
fizjologiczna lordoza lędźwiowa zachowana
wysokość trzonów kręgów L w normie
drobne zwyrodnieniowe osteofity krawędzi trzonów L
zmiany zwyrodnieniowe w stawach międzykręgowych, bardziej nasilone po stronie lewej
niewielka sklerotyzacja podchrzęstna blaszek granicznych trzonów poziomu L5?S1
poza tym objęte badaniem strukturykostne bez ewidentnych zmian ogniskowych
szerokość kanału kręgowego w normie
w prawym stawie krzyżowo -biodrowym wzmożona sklerotyzacja podchrzęstna powierzchni stawowej biodrowej i krzyżowej
9 naprawczy odczyn okostny ? ) z obecnością podchrzęstnych zwyrodnieniowych torbielek i drobnych nadżerek przystawowych- ze względu na jednostronny charakter oraz morfologię zmian obraz suspektywny w kierunku septycznej / zapalnej ? spondyloarthropatii do dalszej diagnostyki

Na poziomach :
Th 12/L1 , L1/L2 , L2/L3 bez cech dyskopatii
L3/L4 niewieli bulgingkrążka m-k , nieco przypłaszcza worek oponowy , bez wpływu na struktury nerwowe
L4/L5 szerokopodstawny bulging krążka m-k wpuklający się dokanałowo na głębokość ok 4 mm , wraz z zanaczonymi więzadłami żółtymi i drobnymi kostnymi zmianami proliferacyjnymi stawów m-k , zmniejsza rezerwę objętościową kanału kręgowego zwężając worek oponowy w wym AP do 8 mm ; zwęża również otwory m-k doprowadzając do modelowania korzeni nerwowych L 4
L5/S1 znaczne obniżenie  wysokości krążka m-k , wraz z ostefitami przewęża lewy otwór międzykręgowy z możliwym uciskiem lewego nerwu rdzeniowego L5 w odc wewnątrzotworowym

Czyli nic mi nie jest
W krzyżu mam taki katar , gorączke , lekki ból ucha , zapalenie migdałków ,dreszcze , poty, kaszel i chrypkę.
Zatem - brać leki z opisanymi wyżej działaniami niepożądanymi  i powtarzać co parę tygodni - objawy wracają nawet po 2 tyg od odstawieniu leków czy cierpieć i czekać na zabiegi rehabilitacyjne (średni czas oczekiwania to 1 rok , bez dopisku na skierowaniu PILNE ! ) o działaniu przeciwbólowym na kilka miesięcy?

Reumatologa mam na kwiecień
Rezonans magnetyczny na kręgosłup piersiowy za około 3 miesiące


W sądzie pracy sędzia dała po opinię biegłego czy to co miało miejsce u mnie w pracy można nazwać nadgodziną.
Zatem czy jeżeli naciskano ,że praca ma być wykonana można orzec jako nakaz przy sytuacji ,że regulamin pracy nie przewidywał takowych.
Jeżeli już to musiało ku temu zostać wypisane zlecenie.
Mnie wypisano 2 razy ,że autobus mi się spóźnił i nie moglam dojechać z terenu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz