Okazuje się ,że w Urzędzie Miejskim są robione tylko listy rezerwowe , w momencie kiedy komitety nie złożą wystarczającej liczby swoich członków.
Telewizja wprowadza w błąd?
Zapadł wyrok w sprawie 4 mandatów:
Niewinna niepotrzebnego wezwania policji, awantury i przekleństw w miejscu publicznym.
Winna nie podaniu danych personalnych - grzywna 50 zł
W wyroku nakazowym co się odwoływałam było na odwrót.
Załącznik numer 1
do Zarządzenia nr 24/16
Dyrektora Miejskiego Ośrodka
Pomocy Społecznej w Lubaniu
z dnia 21.04.2016 r.
Kalkulacja w zakresie finansowania kosztów wydania
przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubaniu
decyzji dla świadczeniobiorców innych niż ubezpieczeni,
spełniających kryterium dochodowe,
o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej
1. Wyliczenie kosztów:
a) koszty przeprowadzenia 1 wywiadu środowiskowego wynosi 61,02 zł (sześćdziesiąt jeden złotych dwa grosze) – sposób wyliczenia:
- średnioroczny koszt 2 godzin pracy pracownika socjalnego wyliczono na podstawie wynagrodzenia brutto, dodatkowego wynagrodzenia rocznego za 2014 rok i pochodnych 11 pracowników socjalnych w terenie sporządzających wywiady środowiskowe – kwota 640.124,37 zł : 252 dni robocze w 2015 roku : 8 godzin dziennie : 11 pracowników socjalnych x 2 godziny potrzebne na sporządzenie wywiadu = 57,72 zł,
- koszt druku wywiadu środowiskowego 6 stron mały wywiad + 16 stron duży wywiad = 22 : 2 = średnio 11 x 0,30 zł = 3,30 zł (stanowiące koszt druku wywiadu środowiskowego)
57,72 zł + 3,30 zł = 61,02 zł
b) pozostałe koszty wynoszą 21,18 zł (dwadzieścia jeden złotych osiemnaście groszy) – sposób wyliczenia:
- średnioroczny koszt 0,5 godziny pracy pracownika administracyjnego wystawiającego decyzję przyznające pomoc w formie ubezpieczenia zdrowotnego wyliczono na podstawie wynagrodzenia brutto, dodatkowego wynagrodzenia rocznego za 2014 rok i pochodnych 2 pracowników administracyjnych wystawiających decyzje – kwota 120.608,25 zł : 252 dni robocze w 2015 r. : 8 godzin dziennie : 2 pracowników administracyjnych x 0,5 godziny na sporządzenie decyzji = 14,95 zł,
- koperta mała = 0,03 zł
- znaczek na list polecony za potwierdzeniem do NFOZ = 6,20 zł
14,95 zł + 0,03 zł + 6,20 zł = 21,18 zł
Ogółem koszt wg powyższej kalkulacji na rok 2016 wynosi 82,20 zł (osiemdziesiąt dwa złote dwadzieścia groszy).
A moja pracownik znowu już dwa tygodnie wystawia mi decyzję ( tu szacują czas na 0,5 h ) i twierdzi ,że wywiad środowiskowy ( oszacowany na 61 zł ) jest podstawą do wydania decyzji , uchylenia decyzji , zmiany decyzji . Nie pisma wnoszone w tej mierze tj proszę o uchylenie decyzji czy Sąd uznaje,że decyzja była wydana...
W 2018 r decyzja celowa wydana przez Gminę opiewała średnio na 82 zł.
Dodatkowo od 2009 zmniejszyła się o połowę , wg sprawozdania MOPS liczba osób korzystających z opieki społecznej , natomiast , z tego co mi wiadomo nie zmniejszyła się liczba pracowników.
I KTO TU ŻYJE NA SOCJALU ?
Idąc tokiem rozumowania mojego pracownika socjalnego ,że każda decyzja musi być poprzedzona wywiadem , to skoro średnia wysokość dec to 80 zł , koszt wywiadu 60 zł a na wypłatę zasiłków wydano kwotę 500 000 , to wydanie decyzji musiało kosztować gminę kolejne 400 000.
Dodatkowo mój pracownik odczuwa potrzebę przychodzenia do mnie 3 razy w miesiącu tj Wydanie decyzji , przeprowadzenie wywiadu do mojego pisma o cofnięcie decyzji z powodu uzyskania dochodu , oraz do wyroku Sądowego ,że rok wcześniej zasiłek mi sie należał , bo źle określono dochód. Tylko do mnie zawsze przychodzą 2 panie . Zatem 3x2= 6 x 60 zł = 360 zł
Z czego , pewnie 100 % wywiadów jest przeklejane w kompie bo moja sytuacja sie nie zmienia: mieszkam sama, w 2 pokojowym mieszkaniu , wyposażonym ....utrzymuję się.... jestem zarejestrowana w PUP , nie pobieram..., leczę się..... , mieszkanie jest wyposażone w...,
Druk do obejrzenia:
http://gamma.infor.pl/zalaczniki/dzu/2017/188/dzu.2017.188.1788.0001.pdf
Srawozdanie MOPS ilość udzielonych w 2017 r świadczeń bezmała 10 000 , ilość przeprowadzonych wywiadów - bez mała 10 000 . Wywiad środowiskowy aktualizuje sie co 6 m-cy.
file:///C:/Program%20Files/Downloads/Ocena%20zasob%C3%B3w%20pomocy%20spo%C5%82ecznej%20za%202017%20rok.pdf
W okresie ostatniego roku Sko uchyliło do ponownego rozpatrzenia już 10 decyzji. Czy ktoś obciążył osobę wydająca decyzję kwotą 1 200 zł kosztów ponownego wywiadu środowiskowego oraz 240 zł kosztów wydania ponownych decyzji ?
Tak co najmniej 3 lata
Jakieś nowe twarze w SKO . Za mojej kadencji to już 3 zmiana :))
Sosnowieckie schronisko dla bezdomnych zwierząt zmienia się na dobre. Jeszcze kilka lat temu panowały tutaj skandaliczne warunki. W ostatnich czterech latach na modernizację schroniska miasto wydało ponad 3 mln zł. W środę otwarta została szczeniakarnia i kociarnia. Wkrótce gotowe będą nowe boksy. Sosnowiec ma nowe schronisko dla zwierząt - Fakt
Podczas grudniowej sesji Rady Miejskiej w Sosnowcu radni przyjęli budżet na 2019 rok, który będzie obfitował w wielkie inwestycje.
W budżecie na przyszły rok, po stronie dochodów znalazło się 1 017 242 089,37 zł, z czego 929 882 259,00 zł to dochody bieżące, a 87 359 830,37 zł stanowią dochody majątkowe. Natomiast wydatki zaplanowano na 1 040 532 233,37 złotych, z czego 873 159 839,00 zł to wydatki bieżące, a 167 372 394,37 zł to wydatki majątkowe. Oznacza to, że deficyt budżetu miasta wynosi ponad 23 mln złotych. http://twojezaglebie.pl/budzet-miasta-na-2019-przyjety-sosnowiec/
Tegoroczny
budżet Sosnowca to o ponad 60 mln więcej niż w ubiegłym roku.
Również po stronie wydatków jest o 17 milionów złotych więcej
niż w roku 2018 - mówił podczas ostatniej, grudniowej sesji Rady
Miejskiej Arkadiusz Chęciński, prezydent Sosnowca, przedstawiając
radnym założenia budżetu Sosnowca na 2019 rok..
Jacek
Dudek, przewodniczący klubu radnych Prawa i Sprawiedliwości miał
wątpliwości.
- Pewnie by nie było tak wysokiego budżetu, gdyby nie miliony z programów, takich jak 500 plus i innych programów rządowych. To też pochodna dobrej sytuacji gospodarczej, jaką mamy.
- Pewnie by nie było tak wysokiego budżetu, gdyby nie miliony z programów, takich jak 500 plus i innych programów rządowych. To też pochodna dobrej sytuacji gospodarczej, jaką mamy.
-
https://dziennikzachodni.pl/sosnowiec-najwazniejsze-inwestycje-na-2019-rok-i-najwiekszy-budzet-miasta/ar/13792043
ROK BUDZET Okresowy Celowy Ilość osób Wys
GMINY wypłacany z dotacji wypłacany z dochodów ( zas celowy ) na osobę
państwowych własnych gminy
2019 1 017 289 830 PLAN
2018 996 335 423 3 850 569 506 721 6 208 82
2017 930 879 476 4 546 155 305 106 6 766 45
2016 854 865 532 4 791 761 346 528 7 490 46
2015 822 774 125 5 205 717 650 432 3 721 175
2014 774 704 600 6 102 603 1 172 579 4 331 271
2013 718 626 580 6 352 311 1 217 674 10 772 113
2012 692 119 642 3 062 946 1 711 597 3 973 431
2011 638 573 274 3 525 847 1 849 370 4 567 405
2010 619 526 925 3 636 600 750 836 4 800 156
2009 583 416 086 3 591 146 1 986 038 ----
http://bip.um.sosnowiec.pl/a,535121,uchwala-nr-38-iii-2018-rady-miejskiej-w-sosnowcu-z-dnia-20-grudnia-2018-r-w-sprawie-budzetu-miasta-s.html
ROK 2009 dochód na 1 mieszkańca 2 660 zł
ROK 2019 dochód na 1 mieszkańca 5 008 zł
W okresie tym zmniejszyła się o połowę liczba osób korzystających z pomocy społecznej .
Ze sprawozdania MOPS : liczba środowisk korzystających z pomocy systematycznie maleje – od 9 598 ( liczba osób w środowisku 21 188 ) w 2009 r do 5 163 ( liczba osób w środowisku 9 728 ) w roku 2017
W tym samym czasie wypłacane zasiłki celowe zmniejszyły się trzykrotnie / NA OSOBĘ
Ja bym rozważała będąc Wysokim Sądem czy nie należało by sprawy poddać kontroli odpowiednim organom np. NIK .Ja , jako osoba prywatna nie mam takiej możliwości prawnej . Oczywiście jeżeli Wysoki Sąd poweźmie podejrzenie jak ja ,że Gmina nie realizuje swojego obowiązku Konstytucyjnego w mierze opieki społecznej i celowo wprowadza w błąd Samorządowe Kolegium Odwoławcze , które w uzasadnieniu zawsze daje wiarę ograniczonym możliwościom finansowym ośrodka pomocy i trudnej sytuacji finansowej Gminy.
Dodam ,że w latach poprzednich , kiedy byłam zmuszona sytuacja osobistą korzystać z pomocy wsparcia państwa ,w którego imieniu pracę wykonuje pracownik społeczny zatrudniany przez Gminę dostawałam zasiłki celowe w kwocie 130-170 zł , obecnie 70 zł , przy tych samych dochodach i zwiększonych wydatkach ( alimenty na syna , ponowne podłączenie gazu )
W miesiącu marcu z zasiłków okresowego i celowego , państwo wsparło mnie kwotą 320 zł , przy czym minimum egzystencji to 701 zł.
Może to nie wina jednak gospodarki finansowej gminy a zatrudnianych przez nią pracowników.
W ostatnich 10 latach było wiele zmian personalnych na różnych szczeblach a ja dalej kwestionuję większość wydawanych decyzji . W ciągu ostatniego roku aż 10 z nich SKO uchyliło a 1 - Sąd Administracyjny.
Natomiast przeanalizujmy budżet Państwa
Przychody BUDZET Pomoc społczna Wypł os fizyczne PRZYCHÓD / OSOBĘ
2019 387 734,5 mln 3 903 045 tys 17 010 tys 10 094,4 mln
( + rodzina 37 794 820 tys )
2018 380.077,1 mln 3 856 204 tys 20 966 tys
( + rodzina 38 760 545 tys )
2017 350 499,7 mln 4 703 847 tys 19 148 tys
( + rodzina 39 250 961 tys )
2016 314 683,5 mln 34 233 848 tys 20 793 tys
2014 283 542,7 mln 14 475 499 tys 15 800 tys
2013 279.151,2 mln 14 250 935 tys 14 351 tys
2012 287 595,1 mln 13 926 821 tys 13 987 tys
2011 277 568,3 mln 13 514 719 tys 14 798 tys
2010 250 302,4 mln 14 157 365 tys 19 826 tys
2009 274 183 ,5 mln 12 500 048 tys 22 834 tys 7 183,8 mln
Zatem
podsumowując :
W
ciągu 10 lat :
Liczba
korzystających z zasiłków MOPS zmniejszyła
się
o
50 %
MOPS
zmniejszył
(
tym co pozostali ) wysokość zasiłków o
50 %
A
budżet gminy zwiększył
się o 50 %
( zasiłki okresowe i celowe stanowią
0.44 % z 0.95 % budżetu )Czytałam oświadczenia majątkowe członków rady gminy.
W porywach - ci najstarsi to : oszczędności 200 -300 tys , dom i sam wspólny , dochód kilka tys miesięcznie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz